Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
0006740600   Avaluadors e2cat
2018-2019   Curs semipresencial. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   28/3/2019 - 26/5/2019 (30 hores) de 9:30h a 13:30h
   Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI)
   Passeig Pujades, 1 (Barcelona) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
  
  
  
Accessos   Metro Arc de Triomf - Línia vermella
Tipus activitat   2CAT Avaluadors e2cat
  
  
Descripció i   Metodologia:   Curs adreçat a coordinadors/es de qualitat, directors i altres persones que puguin tenir coneixements del model d’excel·lència educativa e2cat i vulguin actuar com a avaluadors.

El curs tindrà una durada total de 30 hores, de les quals 16 hores correspondran a sessions presencials i 14 hores a sessions no presencials.

El curs facilitarà les orientacions necessàries per realitzar el servei de contrast extern de centres educatius que han elaborat una memòria amb el model e2cat.
  
Objectius   • Formar i actualitzar professorat expert en el contrast de memòries segons el model d’excel·lència educativa e2cat.
• Disposar d’un equip d’avaluadors sèniors.
  
Continguts   El curs es desenvoluparà del 28 de març al 26 de maig. Hi haurà 4 sessions presencials de 9.30 a 13.30 a l’ESCI-UPF situat al Passeig Pujades, 1 de Barcelona
• Sessió 1: 28 de març
Conèixer el model e2cat 2020, eixos 1,2,3 i 4
“Un bon avaluador coneix molt bé el model e2cat”
1.1. Introducció a l’excel·lència
1.2. Presentació e2cat:2020. Diferències respecte versió 2015
1.3. Eixos 1, 2, 3 i 4
• Lideratge i estratègia
• Persones
• Recursos
• Grups d’interès i entorn

• Sessió 2: 11 d’abril
Saber fer i entendre una memòria e2cat en els eixos1, 2 3 i 4.
“Un bon avaluador sap com fer una memòria i l’entén”
2.1 Com elaborar una memòria, requisits que cal tenir en compte.
2.2 Treball dels punts 1, 2,3 i 4 del model e2cat
Com documentar els apartats de la memòria:
• Fixar objectius a partir dels resultats
• Enfocament
• Desenvolupament
• Avaluació
• Revisió i millora
2.3 Analitzar, puntuar i avaluar una memòria.
Treball pràctic a partir d’una autoavaluació e2cat de centre

• Sessió 3: 2 de maig
Conèixer els eixos 5 i 6. Processos d’E/A i Resultats
“Un bon avaluador e2cat coneix molt bé els processos d’E/A i el sistema d’indicadors del centre”
3.1 Eix 5 E/A. Què vol dir?
• Identificació de necessitats educatives i d’aprenentatge
• Disseny, innovació i planificació educativa
• Ensenyament, aprenentatge i planificació educativa
• Orientació educativa i acció tutorial
3.2 Eix 6 del model e2cat
• Resultats estratègics, processos, innovació
• Resultats clau: Educatius, Persones ( alumnat, famílies, entorn, professorat), Econòmics i sostenibilitat i medi ambient

• Sessió 4: 9 de maig
Saber com presentar els processos d’E/A i els resultats del sistema d’indicadors i avaluar-ho.
“Un bon avaluador sap molt bé com presentar el procés d’E/A i els indicadors de resultats del centre per poder-los avaluar”
4.1 Com elaborar la memòria de l’eix 5: Processos d’E/A, que és important i que cal tenir en compte.
Com fixar els objectius, l’enfocament, el desenvolupament , l’avaluació i la revisió i millora de cada subeix.
4.2 Com presentem els resultats? Eix 6 té un pes molt superior a la resta d’eixos cal presentar-ho molt bé:
Indicar els indicadors que presentem : estratègics, clau, processos, persones, etc.
Així com:
• Valor objectiu / assolit
• Gràfics comparatius
• Tendències
• Anàlisi Causa- efecte
4.3 Treball pràctic a partir d’una autoavaluació e2cat de centre. Elaborar una memòria d’un eix i avaluar.

5 Sessió No presencial:
• Avaluar uns eixos d’una memòria real, puntuar i destacar punts forts i àrees de millora.

• Treball no presencial: Presentació dels treballs elaborats a classe. Avaluació i puntuació d’una memòria real d’un centre. Lliurament fins al 26 de maig.
  
Observacions   Els treballs no presencials es realitzaran a través de la plataforma Moodle (Odissea) del Projecte de Qualitat i Millora Contínua.
  
Avaluació   - Assistència a, com a mínim, el 80% de les hores presencials
- Els treballs seran avaluats pels professors del curs a través del Moodle amb la qualificació de molt bé (MB), bé (B), regular (R) o millorable (M).
Els treballs no presencials es realitzaran a través de la plataforma Moodle (Odissea) del Projecte de Qualitat i Millora Contínua.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a, com a mínim, el 80% de les hores presencials
- Els treballs seran avaluats pels professors del curs a través del Moodle amb la qualificació de molt bé (MB), bé (B), regular (R) o millorable (M).
Els treballs no presencials es realitzaran a través de la plataforma Moodle (Odissea) del Projecte de Qualitat i Millora Contínua.
  
E-mail   fpformacio@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   28/03/2019   0930   1330 
 Sessió 2   dijous   11/04/2019   0930   1330 
 Sessió 3   dijous   02/05/2019   0930   1330 
 Sessió 4   dijous   09/05/2019   0930   1330 
 Sessió 5   diumenge   26/05/2019   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent